Kızma Biraderimsi Sponge Bob ve Patrik Oyunu

Buda ödev olarak yaptığım bi oyun. Sponge Bob ve Patrik için 2 ayrı düğme var. Basıyosun
gelen rasgele zar sayısını otomatik ilerliyolar. Önce bitiren kazanıyo.

Eğitsel Oyun, C#

Visual Studio 2005 ile yapıldı. (c# 2.0 ımsı)
Kodları indirmek için Tıklayınız

Form Nesnesindeki Kodlar

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
 
namespace ödev_1
{
public partial class Form1 : Form
{
    int i, n, m, a, b, c = 0;
    int[] zarrr = new int[6] { 1, 2, 3, 4, 5, 6 };
 
    public Form1()
    {
        InitializeComponent();
    }
 
    private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        //Rastgele Bir Zar Görüntülemek İçin
        Random zar = new Random();
        int zarr=zar.Next(6);
 
        //zarın koşulları
        if (zarrr[zarr] == 1)
        {
            // zar sonucunun resmini görüntülemek için
            pictureBox1.Visible=true;
            pictureBox4.Visible=false;
            pictureBox6.Visible=false;
            pictureBox7.Visible=false;
            pictureBox8.Visible=false;
            pictureBox9.Visible=false;
            // zar resminin altındaki sayıyı yazmak için
            label2.Text = "1";
            // ilerlenilen toplam kare sayısı
            a = a + 1;
        }
        else if (zarrr[zarr] == 2)
        {
            // zar sonucunun resmini görüntülemek için
            pictureBox1.Visible = false;
            pictureBox4.Visible = true;
            pictureBox6.Visible=false;
            pictureBox7.Visible=false;
            pictureBox8.Visible=false;
            pictureBox9.Visible=false;
            // zar resminin altındaki sayıyı yazmak için
            label2.Text = "2";
            // ilerlenilen toplam kare sayısı
            a = a + 2;
        }
        else if (zarrr[zarr] == 3)
        {
            // zar sonucunun resmini görüntülemek için
            pictureBox1.Visible = false;
            pictureBox4.Visible=false;
            pictureBox6.Visible = false;
            pictureBox7.Visible=false;
            pictureBox8.Visible=false;
            pictureBox9.Visible=true;
            // zar resminin altındaki sayıyı yazmak için
            label2.Text = "3";
            // ilerlenilen toplam kare sayısı
            a = a + 3;
        }
        else if (zarrr[zarr] == 4)
        {
            // zar sonucunun resmini görüntülemek için
            pictureBox1.Visible = false;
            pictureBox4.Visible=false;
            pictureBox6.Visible=false;
            pictureBox7.Visible =false ;
            pictureBox8.Visible=true;
            pictureBox9.Visible=false;
            // zar resminin altındaki sayıyı yazmak için
            label2.Text = "4";
            // ilerlenilen toplam kare sayısı
            a = a + 4;
        }
        else if (zarrr[zarr] == 5)
        {
            // zar sonucunun resmini görüntülemek için
            pictureBox1.Visible = false;
            pictureBox4.Visible=false;
            pictureBox6.Visible=false;
            pictureBox7.Visible=true;
            pictureBox8.Visible = false;
            pictureBox9.Visible=false;
            // zar resminin altındaki sayıyı yazmak için
            label2.Text = "5";
            // ilerlenilen toplam kare sayısı
            a = a + 5;
        }
        else if (zarrr[zarr] == 6)
        {
            // zar sonucunun resmini görüntülemek için
            pictureBox1.Visible = false;
            pictureBox4.Visible = false;
            pictureBox6.Visible = true;
            pictureBox7.Visible = false;
            pictureBox8.Visible = false;
            pictureBox9.Visible = false;
            // zar resminin altındaki sayıyı yazmak için
            label2.Text = "6";
            // ilerlenilen toplam kare sayısı
            a = a + 6;
        }
 
        //sponge bob'ın kaç kare gittiğini göstermek için
        //skorbord
        label6.Text = a.ToString();
 
        //piyonun ilerlemesini sağlayan koşul
        i = a;
        //oyunun kazanıldığının uyarılması
        if (a >= 80)
        {
            MessageBox.Show("Sponge Bob Kazandı! "
                                + label7.Text + " / " + label6.Text);
            //piyonların ortaya gelmesi
            pictureBox5.Location = new Point(375, 290);
            pictureBox11.Location = new Point(375, 270);
            //zar atma butonlarının kapatılması
            button1.Enabled = false;
            button2.Enabled = false;
            //oyuna başlama butonunun tekrar aktif olması
            button3.Enabled = true;
            // skorboardun sıfırlanması
            a = 0;
            c = 0;
            label6.Text = a.ToString();
            label7.Text = c.ToString();
        }
        else if (i >74)
        {
            n = 30;
            m = 355;
            b = i - 74;
            pictureBox5.Location = new Point(n, m - (b * 50));
        }
        else if (i >61)
        {
            n = 680;
            m = 355;
            b = i - 61;
            pictureBox5.Location = new Point(n - (b * 50), m);
        }
        else if (i >55)
        {
            n = 730;
            m = 55;
            b = i - 55;
            pictureBox5.Location = new Point(n, m + (b * 50));
        }
        else if (i > 40)
        {
            n = 30;
            m = 55;
            b = i - 40;
            pictureBox5.Location = new Point(n + (b * 50), m);
        }
        else if (i>34)
        {
            n = 30;
            m = 355;
            b = i - 34;
            pictureBox5.Location = new Point(n, m - (b * 50));
        }
        else if (i >20)
        {
            n = 680;
            m = 355;
            b = i - 21;
            pictureBox5.Location = new Point(n - (b * 50), m);
        }
        else if(i >14)
        {
            n = 730;
            m = 55;
            b = i - 14;
            pictureBox5.Location = new Point(n, m + (b * 50));
        }
        else
        {
            n = 30;
            m = 55;
            pictureBox5.Location = new Point(n + (i * 50), m);
        }
 
        //zar atma sırası öbür oyuncuda mı?
        if (a == 6 | a == 18 | a == 23 | a == 46 | a == 59 | a == 63)
        {
            MessageBox.Show("dadadada bir kere daha zar at");
        }
        else
        {
            button1.Enabled = false;
            button2.Enabled = true;
        }
    }
 
    private void button3_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        pictureBox5.Location = new Point(30, 55);
        pictureBox11.Location = new Point(30, 35);
        //oyuna sponge bob başlar
        button1.Enabled = true;
        //oyuna başla düğmesi deaktif olur
        button3.Enabled = false;
    }
 
    private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        //Rastgele Bir Zar Görüntülemek İçin
        Random zar = new Random();
        int zarr = zar.Next(6);
 
        //zarın koşulları
        if (zarrr[zarr] == 1)
        {
            // zar sonucunun resmini görüntülemek için
            pictureBox1.Visible = true;
            pictureBox4.Visible = false;
            pictureBox6.Visible = false;
            pictureBox7.Visible = false;
            pictureBox8.Visible = false;
            pictureBox9.Visible = false;
            // zar resminin altındaki sayıyı yazmak için
            label2.Text = "1";
            // ilerlenilen toplam kare sayısı
            c = c + 1;
        }
        if (zarrr[zarr] == 2)
        {
            // zar sonucunun resmini görüntülemek için
            pictureBox1.Visible = false;
            pictureBox4.Visible = true;
            pictureBox6.Visible = false;
            pictureBox7.Visible = false;
            pictureBox8.Visible = false;
            pictureBox9.Visible = false;
            // zar resminin altındaki sayıyı yazmak için
            label2.Text = "2";
            // ilerlenilen toplam kare sayısı
            c = c+ 2;
        }
        if (zarrr[zarr] == 3)
        {
            // zar sonucunun resmini görüntülemek için
            pictureBox1.Visible = false;
            pictureBox4.Visible = false;
            pictureBox6.Visible = false;
            pictureBox7.Visible = false;
            pictureBox8.Visible = false;
            pictureBox9.Visible = true;
            // zar resminin altındaki sayıyı yazmak için
            label2.Text = "3";
            // ilerlenilen toplam kare sayısı
            c = c + 3;
        }
        if (zarrr[zarr] == 4)
        {
            // zar sonucunun resmini görüntülemek için
            pictureBox1.Visible = false;
            pictureBox4.Visible = false;
            pictureBox6.Visible = false;
            pictureBox7.Visible = false;
            pictureBox8.Visible = true;
            pictureBox9.Visible = false;
            // zar resminin altındaki sayıyı yazmak için
            label2.Text = "4";
            // ilerlenilen toplam kare sayısı
            c = c + 4;
        }
        if (zarrr[zarr] == 5)
        {
            // zar sonucunun resmini görüntülemek için
            pictureBox1.Visible = false;
            pictureBox4.Visible = false;
            pictureBox6.Visible = false;
            pictureBox7.Visible = true;
            pictureBox8.Visible = false;
            pictureBox9.Visible = false;
            // zar resminin altındaki sayıyı yazmak için
            label2.Text = "5";
            // ilerlenilen toplam kare sayısı
            c = c + 5;
        }
        if (zarrr[zarr] == 6)
        {
            // zar sonucunun resmini görüntülemek için
            pictureBox1.Visible = false;
            pictureBox4.Visible = false;
            pictureBox6.Visible = true;
            pictureBox7.Visible = false;
            pictureBox8.Visible = false;
            pictureBox9.Visible = false;
            // zar resminin altındaki sayıyı yazmak için
            label2.Text = "6";
            // ilerlenilen toplam kare sayısı
            c = c + 6;
        }
 
        //patrik'in kaç kare gittiğini göstermek için
        //skorbord
        label7.Text = c.ToString();
 
        //piyonun ilerlemesini sağlayan koşul
        i = c;
        //oyunun kazanıldığının uyarılması
        if (c >= 80)
        {
            MessageBox.Show("Patrik Kazandı! " + label7.Text
                                               + " / " + label6.Text);
            //piyonların ortaya gelmesi
            pictureBox5.Location = new Point(375, 290);
            pictureBox11.Location = new Point(375, 270);
            //zar atma butonlarının kapatılması
            button1.Enabled = false;
            button2.Enabled = false;
            //oyuna başlama butonunun tekrar aktif olması
            button3.Enabled = true;
            // skorboardun sıfırlanması
            a = 0;
            c = 0;
            label6.Text = a.ToString();
            label7.Text = c.ToString();
        }
        else if (i > 74)
        {
            n = 30;
            m = 335;
            b = i - 74;
            pictureBox11.Location = new Point(n, m - (b * 50));
        }
        else if (i > 61)
        {
            n = 680;
            m = 335;
            b = i - 61;
            pictureBox11.Location = new Point(n - (b * 50), m);
        }
        else if (i > 55)
        {
            n = 730;
            m = 35;
            b = i - 55;
            pictureBox11.Location = new Point(n, m + (b * 50));
        }
        else if (i > 40)
        {
            n = 30;
            m = 35;
            b = i - 40;
            pictureBox11.Location = new Point(n + (b * 50), m);
        }
        else if (i > 34)
        {
            n = 30;
            m = 335;
            b = i - 34;
            pictureBox11.Location = new Point(n, m - (b * 50));
        }
        else if (i > 20)
        {
            n = 680;
            m = 335;
            b = i - 21;
            pictureBox11.Location = new Point(n - (b * 50), m);
        }
        else if (i > 14)
        {
            n = 730;
            m = 35;
            b = i - 14;
            pictureBox11.Location = new Point(n, m + (b * 50));
        }
 
        else
        {
        n = 30;
        m = 35;
        pictureBox11.Location = new Point(n + (i * 50), m);
        } 
 
        //zar atma sırası öbür oyuncuda
        if (c == 6 | c == 18 | c == 23 | c == 46 | c == 59 | c == 63)
        {
            MessageBox.Show("dadadada bir kere daha zar at");
        }
        else
        {
            button1.Enabled = true;
            button2.Enabled = false;
        }
        }
        }
    }
Be Sociable, Share!

    Category: Csharp - C# - Comments Off on Kızma Biraderimsi Sponge Bob ve Patrik Oyunu

    Comments are closed.

    Back to top