Semetli – Uçmakdere Yürüyüşü

Geçen haftaki keyifli kar yürüyüşünün üstüne, daha güzel manzaralı ve daha keyifli bir yürüyüş yaptık. Yürüyüşün keyifli olmasını planlıyorduk ama ilk kez bizle yürüyen ibrahim ve kadınlarının :) bize ne kadar neşe katacağını planlayamazdık … eve döndüğümde gülmekten elmacık kemiklerim ağrıyordu benim…

Semetli - Uçmakdere Rotası

Aslında yürüyüş çamur batağında başladı ve ya nerden geldik buraya dedirtmiştir bazı ilk gelen arkadaşlara. (mesela selda :)) 2 km boyunca süren bi türlü bitmek bilmeyen bir çamurdan bahsediyorum…

O çamur deryasında birde kayıp düşme maceram var, üstüm o kadar çamur oldu ki çamurda yüzdüm zannedersiniz. Ama karda 2 yuvarlandım tertemiz oldum, karın bu kadar temizleme etkisi olduğunu bilmiyordum … Etrafta kar varsa kirlenmek güzeldir :)

Semetli - Uçmakdere Yürüyüşü

Neyse efendim çamurdan kurtardık bu seferde yokuş başladı 300 metrelerden 850 metreye, bulunduğumuz kara parçasının zirvesine çıktık. Zirve sonrasında güzel bir patika yakaladık ve o opatikadan aşağı iniş başladı…

Zirvedeykende denizi görmeyi planlamıştık. Hava koşullarından çok net görünmedi. Aslında orda deniz olduğuna inananlar gördükler ama Arzu onu kandırdığımızı düşündü :)

Deniz Manzarası

500 metrenin altına indiğimizde açık ve net birşekilde deniz ve adalar karşımıza çıktılar. Arzu da onu kandırmadığımızı anladı.

Saat 5 gibi 14 km’lik rotamız bittiğinde uçmakderede deniz kıyısında denize ayaklarımı soktum… su baya bi soğuktu ama trekking sonrası soğuk suyla yakları temas ettirmek yorgunluğumu aldı.

Semetli - Uçmakdere Yürüyüşü

Üstler değişilip tekirdağa köfte yemeğe doğru gidildi. Ali ustada baldan tatlı yoğurt ve çok lezzetli tekirdağ köftesi yedik eve doğru yol almaya başladığımızda köfteden alınan enerji ile eğlence patlaması yaşandı. :)

Mahmut hocanın türküleriyle, İbrahim’in şen muhabbeti güle oynaya, göz açıp kapayıncaya kadar istanbula vardık.